Morita Aiko: Made in Japan
Részlet az ajánlóból: "Közvetlenül a második világháború után egy kis csapatnyi ember gyűlt össze a lerombolt Tokió egyik kiégett épületében. Új céget készültek alapítani olyan technológiák kifejlesztésére, amelyek segítségével helyre lehetne állítani a japán gazdaságot. Köztük volt egy fiatal, huszonötéves mérnök, Morita Akio is. Ma ez a cég - a Sony - az egyik leghatalmasabb multinacionális vállalat s az elnöke nem más mint Morita Akio. Nevüket kiválló minőségű áruk és fantázaidús marketingstragéiák sora fémjelzi - Morita ugyanis rájött hogy új, addig sosem látott termékeikhez például a Sony Walkmanhez nekik maguknak kell megteremteniük a piacot. És nem is csak Japánban, hanem szerte a világon. "
Morita Akio a világ talán legismertebb elektrotechnikai cégének, a Sonynak az alapítója. Könyve azonban nem egyszerű cég- vagy klarriertörténet: túlnő a Sonyn, és az aktuláis gazdasági-társadalmi viszonyok szakértő elemzése által világmagyarázattá, egyfajta gazdasági filozófiai útmutatóvá válik.
Olvashatunk arról, hogy a második világháborút követő iszonyatos nyomorban néhány fiatal japán mérnök nagyot álmodott: csúcsminőséget előállító, saját profilján belül ujító céget alapítottak, melyet kezdetben idegenül szemlélt a bürokratikus reflexekkel teleszőtt japán társadalom, ám a kitartás és a kreativitás meghozta gyümölcsét: azok a találmányok, melyek a Sony invenciója alapján jöttek létre, a nyolcvanas években már az egész világon ismertté váltak. Szalagos magnó, kazettás magnó, video, walkman- mindez része lett mindennapi életünknek, szórakozásainknak.
Érdekes Morita Akio vezetői filozófiája. Meggyőzően bizonyítja be, hogy nem éri meg a rosszul dolgozó alkalmazottat elbocsátani. Ezzel igazolja azokat, akik szerint az élethosszan tartó alkalmazás igenis jó dolog. Japánban a vállalat egy nagy család, s minden alkalmazott a család gyermeke. Az úgynevezett mobilitás, melynek elsődlegességét hirdeti az amerikai befolyás alatt álló nemzetközi piac, több kárt okoz, mint hasznot.
Némileg előrelátva, Morita kárhoztatja azokat a befektetőket, akik egy vállalat megvásárlását pusztán pénzügyi spekulációnak tekintik. A Sony megalapítója az értékalapú, teremtő szándékú, innováción alapuló kaiptalizmus mellett teszi le a voksát.
Ajánljuk a Made in Japan című könyvet minden managernek, akinek azt tanították, hogy spekulálni, az olyan "menő" dolog. Nem, nem az. Inkább szánalmas. Az igazság a Sony oldalán van. Ők mindig mentek, mindig előre, elkötelezetten, kreatívan, s minden alkalmazott megőrizte szolidaritását a másik iránt.
Jelenlegi ára: 890 Ft
Az aukció vége: 2012-02-19 21:43
. Morita Aiko: Made in Japan - Jelenlegi ára: 890 Ft